W związku z wystąpieniem pokontrolnym Inspektora Pracy z dnia 04.12.2008r. oraz zgodnie z art. 128 § 3 pkt 1 Kodeksu Pracy przez dobę należy rozumieć 24 kolejne godziny poczynając od godziny, w której pracownik rozpoczął pracę zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy. Tak rozumiana doba stanowi podstawę rozliczania czasu pracy pracownika w poszczególnych dniach.
Tymczasem pracownicy Urzędu Miejskiego, w piątki rozpoczynają pracę w tej samej dobie pracowniczej, co wynika z ustalonego rozkładu czasu pracy w Urzędzie i jest to praca w godzinach nadliczbowych. Zgodnie z art. 24 ustawy z dnia 22 marca 1990r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2001r. nr 142, poz. 1593 ze zm.) praca wynosi 40 godzin na tydzień i 8 godzin na dobę.